dimarts, 13 de novembre del 2007

Bukowsky, mon amour...


M’agradaria dedicar un petit homenatge a un dels meus personatges literaris preferits, en Charles, el meu estimat Charles Bukowsky…un poeta brut i directe, un tipus molt molt peculiar. Es podria resumir amb la típica i tòpica frase que: “o l’estimes o l’odies”. Per una altra banda, he de reconèixer que no he llegit tota l’obra d’aquest peculiar senyor, de fet tan sols he llegit poesia, res de novel·la…(m’han comentat que es necessita preparació psicològica per llegir-la, però no tardaré gaire en assumir-ho).

Amics i amigues meves, encara que us pugui semblar tremendament contradictori, adoro la poesia de Bukowsky tant com puc adorar a Pablo Neruda, Mario Benedetti o Miguel Hernández. Perquè una servidora té un punt maniqueista força marcat, i us prometo que en les coses quotidianes de la vida diària de les persones intento corretgir-ho, però en l’art…ai en l’art amics meus no hi ha manera humana de “meterme en verea”.

Ho confeso: sóc una autèntica descarriada, una extremista, una radical sense solució…en fí, com diu en el paquet de nobel “disfruta de tus contradicciones”. I com que ja he arribat al punt metafísic d’acceptar-me a mi mateixa tal i com sóc, intento aplicar-me diariament la genial frase del paquet de tabac.Però no ens desviem del tema que avui ens ocupa: Charles Bukowsky...

Estimat Charles...
Em dirigeixo a tu, estiguis on estiguis - que segur que estas a l’infern disfrutant com un mamón - per dir-te simplement que m’encanta el teu “desparpajo”, la teva poca vergonya, la teva perversió, les teves poesies “super xocants”, de vegades desagradables, però que mai mai em deixaran indiferent, al contrari, em remouen les emocions, les conviccions…ai estimat Charles,… ets tant detestable però tant imprescindible!…Crees imatges originals i suggerents i m’has ensenyat que la poesia, aquest art que ens fa aflorar emocions intenses, no sempre ha de ser expessada amb textos sublims o hermosos perquè de vegades la realitat és massa cruel, oi Charles?I m’encanta la teva cruesa poètica, la teva duresa poètica...tu ja m’entens.Més enllà de l’escatològic, em sembles un home molt intel·ligent, estimat Bukowsky. Tens la genial intel·ligència dels grans provocadors.
Amb amor, molt d’amor,
Rosa.

Aquí us deixo un poema netament provocador però no tant brut com d’altres. Un dels meus poemes preferits. No us escandalitzeu, és la vida.

LA DUCHA
Nos gusta ducharnos después
(a mí me gusta el agua más caliente que a ella)
y su rostro siempre es suave y tranquilo
y ella me lava primero
me extiende el jabón por los huevos
los levanta los aprieta,
luego me lava la polla: "¡oye, esto sigue duro!"
luego me lava el vello de ahí abajo,
la tripa, la espalda, el cuello, las piernas,
yo sonrío, sonrío, sonrío, y
después la lavo yo a ella...
primero el coño,
me pongo detrás,
mi polla en sus nalgas
suavemente enjabono los pelos del coño,
lavo ahí con un movimiento suave
tal vez me detenga más de lo necesario,
luego las piernas por detrás,
el culo, la espalda, el cuello, la hago girar,
la beso, enjabono los pechos,
luego la tripa, el cuello,
las piernas por delante,
los tobillos, los pies,
y luego el coño, una vez más, para que me dé suerte...
otro beso,
y ella sale primero,
se seca, a veces canta mientras yo sigo allí
pongo el agua más caliente
disfrutando los buenos momentos del milagro amoroso
luego salgo...
normalmente es por la tarde y todo está tranquilo
ý mientras nos vestimos
hablamos sobre qué otra cosa podríamos hacer,
pero el estar juntos lo resuelve casi todo,
en realidad, lo resuelve todo
porque mientras esas cosas
están resueltas en la historia de un hombre y una mujer,
es diferente para cada uno mejor y peor para cada uno...
para mí, es tan espléndido como para recordarlo
después de la marcha de los ejércitos y de los caballos
que pasan por las calles fuera
después de los recuerdos del dolor y el fracaso
y la desdicha:
Linda, tú me has traído esto
cuando te lo lleves hazlo lenta y suavemente
hazlo como si estuviera muriéndome en sueños
en lugar de en vida,
Amén.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

He de decir que me ha parecido, como a ti, chocante. No conozco a Bukowsky (en realidad, sé poco de poesía) pero me ha encantado. Me parece inverosímil como una persona tan dulce (como percibo despues de leer el poema) puede escribir de esa manera, y describir el amor de esa forma. En fin, no sé que decir, que me ha gustado mucho, nada más. No sé si lo habrá leído quien tu ya sabes, pero hay que ser muy corto/a para quedarse solo con el escándalo después de leerlo. Un beso wapa.

Anell de fum ha dit...

Tienes razón Fernando y es que Bukowsky es muy grande. Simplemente hace una oda a un momento normal de una pareja qualquiera, o no??. Yo tampoco puedo entender como muchas personas se encandalizan al leer "La Ducha". Pero si es la vida!

calle138 ha dit...

A mi m'agraden molt els seus llibres, tens que llegir-los!!!